Pasta Bolognese

Ciao Ragazzi,

Here it comes, mijn eerste recept voor jullie....Pasta alla Bolognese.... heel makkelijk, net zoals mijn moeder het altijd maakt! 

Ik maak het altijd als gasten komen eten, want het kan nooit mis gaan ;D

Ik zal bijna altijd de ingredienten geven voor 5 personen want ik kook altijd voor mijn familie. Bijna altijd is 100gr pasta per persoon!




INGREDIENTI 
voor 5 personen:


  1. 500gr Pasta (spaghetti, rigatoni, penne of nog beter tagliatelle all'uovo)
  2. 500gr Gehakt (beter half om half)
  3. 700ml Passata di Pomodoro (tomatensaus)
  4. 80ml olie 
  5. 1 ui
  6. 1 wortel
  7. 2 takken selderij
  8. 50ml witte wijn (als jullie willen)
  9. zout en peper (volgens de smaak)
  10. parmiggiano voor lekker bovenop

PREPARAZIONE
-VOORBEREIDING-


  • Als eerste snij de ui in stukjes en rasp je de wortel en de selderij
  • Dan doe je de olie in de pan en laat je heet worden 
  • Wanneer de olie warm is dan doe je de groenten (de ui, wortel en selderij) erbij en dat laat je even 5 minuten koken
  • Als de groenten zacht zijn, dan doe je het gehakt in de pan. Dit laat je ongeveer 10 minuten koken 
  • Als je het lekker vindt, kan je een beetje witte wijn toevoegen in de gehakt en laat dit geheel even een beetje bakken totdat de alcool verdampt (in Bologna doen ze niet!!) 10 minuten
  • Na 10 minuten voeg je de hele fles tomatensaus toe en zout en peper (volgens de smaak)
  • Dit laat je op een lage temperatuur lekker ongeveer 2 uurtje pruttelen...(eerste met een deksel, daarna zonder om de saus laat intrekken) maar als je geen tijd heb naar 30min heb je ook een lekker bolognese saus 😜
  • Als de saus bijna  klaar is, maak ik de pasta. Neem een grote pan met water en als het kookt doe je eerste de zout (volgens de smaak) en de pasta erin. Check op de verpakking hoe lang moet de pasta koken, want meestal elke format heeft verschillende koken tijden om "al dente" (niet te hard, niet te zacht) te worden!!
  • Ik doe altijd de timer 1 minut voor de kook tijd en dan probeer ik als voor mij al dente is!!
  • Lekker veel parmiggiano kaas op de pasta en lekker opeten!!!!!!!!!!!!
ECCO QUA.....LA PASTA ALLA BOLOGNESE E' SERVITA.....


BUON APPETITO...


Vonden jullie het lekker ?? Graag jullie feedback... ;)


Ciao

Francesca

Reacties